dinsdag 3 november 2009

'Examens' en verkiezingen

Het einde van het schooljaar eindigt hier en dat wil natuurlijk zeggen, examens. Het zien hier niet echt examens. IK snap het systeem niet zo goed, maar het komt er op neer als je op je ‘jaartotaal’ niet genoeg hebt kan je in de vakantie nog eens proberen en anders daarna nog eens en blablabla. Ik doe uiteraard niet mee met die examens, daarvoor heb ik te weinig leerstof gezien. Alleen Engels heb ik meegedaan, dit is hier (in vergelijking tot het Engels van vorig jaar) poepiesimpel! Ik weet wel de uitslag nog niet. Ook heb ik in de Spaanse les een mondeling gehad over BelgiĆ«, dit was zeer goed, een 10/12!

Op 25 oktober waren het hier verkiezingen. Wat een gebeurtenis!! Al van toen ik hier de eerste dagen toekwam, stond de Rambla elk weekend vol met mensen met vlaggen en foldertjes, ook hangen mensen vlaggen uit hun huis en auto’s, ze zijn hier redelijk open over op wie ze gaan stemmen. Zondag was het dus een drukste van jewelste, eerst ging ik mee met Roberto en Cecilia en daarna ben ik ook meegegaan met Jime (het was de eerste ker dat ze mocht gaan stemmen J). De “ gezinsleden moesten alle 3 op een andere plaats gaan stemmen (wat een organisatie) en het gebeurt hier nog allemaal met papier, ze trokken grote ogen toen ik vertelde dat wij met de computer stemden ! S’ Avonds kwamen er dan vrienden van de familie kijken naar de uitslag op tv, was een heel gezellig en vooral grappige avond ;)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten